یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 ساعت :
» آموزش آشپزی » کیک وانیلی ساده خانگی، خوشمزه و پفکی
آموزش آشپزی

کیک وانیلی ساده خانگی، خوشمزه و پفکی

آذر 10, 1402 00427

“کیک وانیلی” خانگی بسیار ساده و خوشمزه می باشد و برای تهیه این کیک مواد اولیه زیادی احتیاج ندارید پس بدون شک این کیک را درست کنید و لذت ببرید

طرز تهیه کیک ساده وانیلی :

کیک ساده وانیلی یکی کیک بسیار خوشمزه می باشد که شما می توانید این کیک لذیذ و آسان را به آسانی در خانه تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. با مطالعه این مقاله دیگر نیاز نیست که برای تهیه آن از پودر کیک آماده استفاده کنید و می توانید تمام مواد مورد نیاز آن را در خانه تهیه کنید. دستور پخت کیک ساده را در این بخش از آشپزخانه مهتاب آنلاین بخوانید.

مواد لازم طرز تهیه کیک وانیلی:

مواد گفته شده در این دستور تهیه برای 8 نفر مناسب می باشد برای تعداد نفرات کمتر و یا بیشتر مقدار مواد اولیه را ضرب و تقسیم کنید.

طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد :

مرحله اول :

برای پخت کیک وانیلی ساده ابتدا یک قالب مناسب انتخاب کنید و کف قالب و دیواره های قالب را به خوبی با روغن چرب کنید و اگر کیک وانیلی را برای کیک تولد تهیه می کنید می توانید از کاغذ روغنی برای کف آن استفاده کنید و سپس روی آن را نیز چرب کنید.

مرحله دوم :

در ادامه پخت کیک ساده آرد، نمک، بکینگ پودر را مخلوط کنید و سپس برای اینکه آرد خودش را به اصطلاح ول کند و باز شود آن را از صافی عبور دهید این کار برای پف کردن کیک لازم می باشد.

مرحله سوم :

در این مرحله شکر و کره را درون ظرف مناسب ریخته و با هم زن شروع به همزدن کنید تا رنگ آن تغییر کند و حالت کشدار به خود بگیرد.

مرحله چهارم :

در ادامه تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید سپس آرام آرام به مایه اضافه کنید و به خوبی با هم زن بزنید وقتی آخرین تخم مرغ را اضافه کردید تا موقعی که مواد یکدست نشده بودن به هم زدن ادامه دهید.

مرحله پنجم :

آرد را در 3 نوبت به مایه اضافه کنید و هم‌زمان شیر را در دو نوبت به مایه اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید و در آخر وانیل را اضافه کنید و مقداری آن را نیز هم بزنید. در این مرحله مواد کیک وانیلی آماده شده است.

مرحله ششم :

مواد کیک را در قالب چرب شده بریزید و با لیسک سطح آن را صاف کنید و به مدت نیم ساعت تا 45 دقیقه در فر با دمای 180 درجه قرار می دهیم و شما برای اطمینان از پختن کیک بعد از 30 دقیقه درب فر را باز کنید و با یک خلال دندان پختن کیک را تست کنید. برای تست کافیست خلال را به وسط کیک فرو ببرید اگر مواد کیک به آن نچسبید یعنی کیک آماده است و به خوبی پخته شده است.

مرحله هفتم :

بعد پخت آن می توانید با خامه کیک(خامه فرم گرفته) ، پودر پسته و… آن را تزیین کنید البته این مرحله سلیقه ای است و هر شخصی میتواند بسته به سلیقه خود آن را تغییر دهد.

نکات مهم طرز تهیه کیک ساده خانگی :

با وجود اینکه کیک وانیلی ساده بسیار سبک است و خوب پف می کند برای اینکه بیشتر پف کند و حالت اسفنجی بگیرد می توانید زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و سفیده را به صورت جداگانه با هم زن بزنید و در آخر به آرد اضافه کنید.

حتما فر را 30 دقیقه قبل از استفاده با دمای 180 درجه روشن کنید.
از طبقه وسط فر استفاده کنید.

می توانید از پودر کاکائو و یا زعفران برای تهیه این کیک استفاده کنید تا کیک کاکائو و زعفرانی داشته باشید.
در نیم ساعت اول به هیچ عنوان درب فر را باز نکنید.

نکات تکمیلی در مورد کیک وانیلی

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 20دقیقه

و زمان پخت و انتظار آن در حدود 45دقیقه میباشد .

کیک وانیلی را می توانید در وعده دسر – سرو کنید .

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×