یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 ساعت :
» تکنولوژی » ربات های انسان‌نما با قابلیت‌های باورنکردنی
تکنولوژی - گوناگون

ربات های انسان‌نما با قابلیت‌های باورنکردنی

اسفند 2, 1401 60595

ربات‌های انسان‌نما قابلیت‌هایی از جمله اطفاء حریق تا ارائه مراقبت‌های بهداشتی و کشاورزی پایدار را به نمایش خواهند گذاشت.
به گفته این سازمان، هشت ربات انسان نما در زمانی که سازمان ملل اولین اجلاس خود را از زمان شروع همه گیری درباره مزایای هوش مصنوعی برگزار می کند، حضور خواهند یافت. اتحادیه بین‌المللی مخابرات سازمان ملل (ITU) اعلام کرد که اجلاس جهانی AI for Good که برای اولین بار در سال 2017 برگزار شد، پس از سه سال وقفه تحمیلی ناشی از کووید در 6 و 7 ژوئیه به ژنو بازخواهد گشت.
هدف این رویداد نشان دادن این است که چگونه هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های جدید می‌توانند به دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) از جمله مبارزه با تغییرات اقلیمی و تقویت اقدامات بشردوستانه کمک کنند. دورین  مارتین، رئیس جدید ITU در بیانیه‌ای گفت: این اجلاس، به عنوان پلتفرم اصلی سازمان ملل برای هوش مصنوعی، صداهای پیشرو را به نمایندگی از منافع گوناگون مورد آزمایش قرار می‌لهد تا اطمینان حاصل شود که هوش مصنوعی می‌تواند کاتالیزور قدرتمندی برای پیشرفت ما برای نجات اهداف توسعه پایدار باشد.

کشورهای عضو سازمان ملل 17 SDG را در سال 2015 به تصویب رساندند. اهداف آنها شامل دستیابی به امنیت غذایی، از بین بردن فقر و دسترسی به انرژی پاک و مقرون به صرفه تا سال 2030 است.ITU گفت در طول رویداد ژوئیه، هشت ربات اجتماعی انسان نما و بیش از 20 ربات تخصصی برای اولین بار در زیر یک سقف گرد هم می آیند.

ربات‌های انسان‌نما  Beonmi، Nadine، Sophia، Geminoid، 4NE، Ai-Da Robot، Grace و Desdemona  قابلیت‌هایی از جمله اطفاء حریق  تا ارائه مراقبت‌های بهداشتی و کشاورزی پایدار را به نمایش خواهند گذاشت. در این رویداد، مقامات دولتی، مدیران صنعتی، دانشگاهیان و روسای آژانس‌های سازمان ملل قرار است درباره سیاست‌ها، مقررات و استانداردهای مورد نیاز برای کمک به پیشبرد توسعه پایدار بحث کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×