شنبه , 29 اردیبهشت 1403 ساعت :
» سلامت » اگر پوست شفافی می خواهید بخوانید
سلامت - گوناگون

اگر پوست شفافی می خواهید بخوانید

اسفند 3, 1401 30590

چین و چروک‌های روی صورت یا آسیب‌های ناشی از اشعه‌ی آفتاب،‌ لطافت و سرزندگی پوست را از بین می‌برد و چهره‌ی شما را پیرتر نشان می‌دهد. جوان ماندن پوست برای بیشتر آدم‌ها، یکی از آرزوهای بزرگ بیشتر ما است. ما نمی‌توانیم زمان را متوقف کنیم اما می‌توانیم کاری کنیم که شما هر موقع به چهره‌ی خود نگاه می‌کنید، خودتان را چندین سال جوان‌تر ببینید.

۱. صورت خود را با یک پاک کننده‌ی ملایم بشویید

پاک کردن هر گونه مواد آرایشی که در طول روز استفاده کرده‌اید، یکی از مهم‌ترین مراحل مراقبت پوست است. علاوه بر آن آلودگی‌ها، چربی پوست و باکتری‌هایی که روی پوست جمع می‌شوند، نیاز به پاکسازی دارند. پس از شست‌وشو، دیگر محصولات مراقبت از پوست نیز بهتر جذب پوستتان می‌شود.

شوینده‌ی ملایم و مناسب با نوع پوست، در برابر کم‌آبی و آسیب دیدن از پوست صورت شما محافظت می‌کند. پاک‌کننده‌هایی مانند صابون که PH بالایی دارند، بسیار قوی و خشن هستند و می‌توانند پوست شما را تحریک‌پذیر و در برابر عفونت آسیب‌پذیرتر کنند.

۲. آیا به تونر نیاز دارید؟

تونرها PH پوست را پس از استفاده از یک شوینده با PH بالا تنظیم می‌کنند. اگر از شوینده‌ای استفاده می‌کنید که PH پایینی دارد، پس استفاده از تونر غیر ضروری است. در حقیقت بهتر است که از آسیب جلوگیری کنید تا این که بعدا آن را جبران کنید.

۳. از یک لایه‌بردار فیزیکی یا شیمیایی استفاده کنید

هر چه سن شما بالاتر می‌رود، سرعت حذف سلول‌های مرده پوست شما و جایگزینی آن‌ها کمتر می‌شود؛ به همین دلیل پوستتان کدر به نظر می‌رسد و ممکن است خشکی و ترک‌های پوستی روی صورتتان ایجاد شود. لایه‌بردارها، روشی عالی برای کمک به از بین بردن لایه‌ی مرده‌ی پوست و جوان ماندن پوست شما هستند.

۴. هیچوقت مرطوب کننده را فراموش نکنید

با افزایش سن، سبوم «چربی طبیعی پوست» نیز کاهش می‌یابد و به همین دلیل احتمال بروز آکنه و جوش نیز کمتر می‌شود. اما هرچه سبوم کاهش یابد، پوست شما خشک‌تر می‌شود و ترک‌های پوستی خودشان را نشان می‌دهند. یکی از دلایل مهم ایجاد خطوط ریز روی صورت،‌ آبرسانی ناکافی است، اما خوشبختانه رفع آن با کرم مرطوب کننده‌ی خوب آسان است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×